Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
| Kimi2
| Pridružen/-a: 04.05. 2006, 08:13 | Prispevkov: 33 | |
|
Objavljeno: 04 Maj 2006 08:25 Naslov sporočila: Frajtonarica in dodatni pomebni gumbi |
|
|
Živijo!
Kakšno je vaše mnenje okrog dodatnih gumbov pri frajtonarici? Obstajajo menda dokazi, da sta Slakov-a in pa tudi Miheličev-a "inovativnost" obstajali že prej in zato obstojajo tudi pisni dokazi?
Menda pa sedaj Rudi Poljanšek razvija POPOLNO frajtonarico!? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
| Doktor
| Pridružen/-a: 06.05. 2006, 10:03 | Prispevkov: 27 | |
|
Objavljeno: 06 Maj 2006 10:14 Naslov sporočila: Re: Frajtonarica in dodatni pomebni gumbi |
|
|
Kimi2 je napisal/a: | Živijo!
Kakšno je vaše mnenje okrog dodatnih gumbov pri frajtonarici? Obstajajo menda dokazi, da sta Slakov-a in pa tudi Miheličev-a "inovativnost" obstajali že prej in zato obstojajo tudi pisni dokazi?
Menda pa sedaj Rudi Poljanšek razvija POPOLNO frajtonarico!? |
Bogdaj!
Tudi jaz sem slišal od priznanega harmonikarja, da je s temi dodatnimi gumbi na diatonični harmoniki tako kot praviš ti Kimi2. Sem pa imel pred časom možnost videti in slišati "live" koncert Miheličev ob 35. letnici ansambla. Lahko povem samo vrhunska izvedba kompletnega ansambla, predvsem me je pa še enkrat več s svojim igranjem diatonične harmonike fasciniral sam Franc Mihelič. V naši lepi deželi imamo kup odličnih glasbenikov in vrhunskih harmonikarjev, ampak mislim, da Miheliča še zmeraj ne prekaša nobeden ... Še nobenega mojstra tega instrumenta nisem videl in slišal, ki bi znal in zmogel to kar zmore Mihelič. Vsaka mu čast, pa tudi če si on ni izmislil teh dodatnih gumbov. To kar je bil Avsenik na klavirki je Mihelič na diatonični. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
| hohner
| Pridružen/-a: 07.05. 2006, 10:51 | Prispevkov: 4 | |
|
Objavljeno: 07 Maj 2006 11:02 Naslov sporočila: Dodatni gumbi |
|
|
Lep pozdrav! Pravkar sem se prijavil na novem forumu in všeč mi je, ker se ukvarjate z malo bolj resnimi vprašanji! Glede dodatnih gumbov pa je tako, da lahko z njimi res dopolniš igranje na diatonični harmoniki... Sam imam štiri, njihovo zaporedje pa sem izbral sam in sicer tako, da lahko odigraš še kakšne zanimivejše akorde ( zvečane, zmanjšane... ) Kar pa se tiče Miheličevih gumbov, s pomočjo njih lahko igraš tudi dur nazaj ( se pravi C - G ), ampak žalostno je pa to, da imajo frajtonarji harmonike s tremi ali pa štirimi dodatnimi gumbi, uporabljajo jih pa samo pri uvodih, zaključkih... Poskusite torej še kaj novega! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
| metod.komatar
| Pridružen/-a: 16.05. 2006, 14:40 | Prispevkov: 15 | |
|
Objavljeno: 16 Maj 2006 14:53 Naslov sporočila: |
|
|
LP.
pred kratkkim sem kupil novo sitarjevo frajtonerico (drugače dalj časa igram klavirko) s štirimi dodatnimi gumbbi. v glavnem uporabljam samo "slakovega". bom pa poskusil razviti še kaj več. kkar pa se tiče razvoja frajtonerice rudija poljanška pa vem nekaj več (povedal mi je sitar, ki je večkrat prisoten na naši ansambelski vaji): poljanšek bi v sodelovanju s sitarjem rad razvil desno stran kot pri kromatični harmoniki, base pa bi rad naredil takole: naredil bi prve tri basovske vrstice klavirske harmonike (terčno, osnovno in durov akord), s helikon zvokom. vem pa še to: če kkomu to uspe narediti, ga sitar nagradi s 1000€. (vsaj tako je rekel) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
| Kimi2
| Pridružen/-a: 04.05. 2006, 08:13 | Prispevkov: 33 | |
|
Objavljeno: 30 Maj 2006 13:15 Naslov sporočila: Stilno igranje harmonike |
|
|
Ali lahko kdo na tem forumu več pove o stilnem igranju frajtonarice oz. po čem se recimo razlikujejo v načinu igranja npr. Slak, Mihelič, Klavžar, Lupinc, Novato ipd.? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
Objavljeno: 03 Jul 2006 15:11 Naslov sporočila: |
|
|
Lp...Ja z tem je tako: Npr. razlika je v tem kako polni so prijemi...Po mojem mnenju ima zaenkrat najbolj polne prijeme (4-5 prstov) Brane Klavžar.Njegovi učenci so bili Rok Švab (Modrijani) ter Robert Goter ter tudi mnogo drugih,mednimi tudi jaz=)...Te prijeme poučujeta tudi sama (Klavžarjev način igranja).Mihelič po mojem mnenju že igra z manj polnimi prijemi.Razlika med Klavžerjem in Miheličem je da Klavžar igra zraven v kakšni pesmi poleg osnovnih tonov tudi 1.bas...Slakov način igranja pa je najbolj enostaven (2-3 izjemoma 4 prsti)...Novato pa igra podobno kot Robert Goter (dupliranje basov),le da Novato igra bolj Miheličev stil...
Glede dodatnih gumbov ne bi mogel trditi da sta to res naredila Slak ter Mihelič,tako pač vsi pravijo,in osebno tudi mislim da je bila zamisel njuna...Lahko še omenim da je Robert Goter izdal harmoniko Rutar z 5 poltoni,ki so namenjeni za igranje zahtevnejših skladb...
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
Objavljeno: 03 Jul 2006 17:47 Naslov sporočila: |
|
|
Meni se zdi zelo zanimiva naslednja stvar. V enem letu sem bil na večih špilih od Modrijanov. Rok Švab je na vsakem špilu igral enake komade nekoliko drugače z raznimi figurami in tudi določene solacije je špilal "čisto drugače" - no osnovna melodija je bila enaka.
Večkrat sem že slišal, da tudi med instrumentalisti obstajajo piflarji in pravi muzikani talenti, ki znajo v vsakem trenutku improvizirati oz. igrajo tako kot čutijo v ravno tistem trenutku.
Mislim, da je od Miheliča marsikateri frajtonar že boljši, po drugi strani pa imam občutek, da se pa Franc Mihelič tudi pri zelo tehničnih skladbah zelo redko zmoti oz. kiksne, kar pa recimo po mojem mnenju ne drži npr. za Klavžarja?
Kaj pa pravite na Tineta Lesjaka kot znalca na harmoniki in učitelja le te, saj je čez njegove roke šlo čez 1.000 učencev?
Ni mi najbolj jasno, kaj je mislil pred 20 leti, ko je dal izjavo za Tv, da je pogruntal nek izpopolnjen način igranja ipd. ? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
Objavljeno: 03 Jul 2006 19:51 Naslov sporočila: |
|
|
Tako je pravi muzikant nikoli ne bo zaigral ene skladbe vedno isto!!!
Tudi Brane Klavžar se ne bo zmotil pri zahtevnejših skladbah!!Sam pravi nikoli ne bodi zadovoljen z najboljšim (lahko naredim še bolje)
Glede Tineta Lesjaka pa ne bi nič rekel...Vem le da on ni muzikant z dušo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
Objavljeno: 04 Jul 2006 08:19 Naslov sporočila: |
|
|
Od najbolj znanih učencev Tineta Lesjaka na katere mi pade misel so Boštjan Konečnik, Marjan Herceg, Mojca Črešnar, Tanja Čretnik ...
Pri Lesjaku opažam, da se v javnosti pri živih nastopih izogiba tehničnim skladbam in igra ponavadi same počasne valčke, tako da tisti njegovi učenci ki ponavadi igrajo skupaj z njim izgledajo boljše kot pa sam učitelj.
Kdo je pa iz klavirske harmonike prenesel način spremljanja - "beglajtanje - tresenje harmonike". Kdo je začetnik tega, tudi Mihelič? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
Objavljeno: 05 Jul 2006 17:54 Naslov sporočila: |
|
|
Ja Tine Lesjak ni ne vem kakšen strokovnjak po mojem mnenju!
Glede klavirske harmonike pa se je vse preneslo iz glasbene šole (večinoma).Ne poznam pa kakšnega ki bi to sam izumil oz. postal zelo znan učitelj...Seveda pa tudi obsajajo npr. Zupan itd...Tresenje se je začelo pri frajtonerci in kasneje tudi preneslo na klavirske harmonike.Najbolj pa je na klavirsko harmoniko vplival Slavko Avsenik,ker je dal pobudo drugim ans. da so začeli igrati klavirsko.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
Objavljeno: 05 Jul 2006 18:37 Naslov sporočila: |
|
|
Kiki je napisal/a: | Ja Tine Lesjak ni ne vem kakšen strokovnjak po mojem mnenju!
Glede klavirske harmonike pa se je vse preneslo iz glasbene šole (večinoma).Ne poznam pa kakšnega ki bi to sam izumil oz. postal zelo znan učitelj...Seveda pa tudi obsajajo npr. Zupan itd...Tresenje se je začelo pri frajtonerci in kasneje tudi preneslo na klavirske harmonike.Najbolj pa je na klavirsko harmoniko vplival Slavko Avsenik,ker je dal pobudo drugim ans. da so začeli igrati klavirsko.
|
Ni mi jasno kaj misliš z Zupanom?
Tudi tega nisem vedel niti pričakoval, da so treslaje špilali prej frajtonarji kot pa na klavirki. Zanimivo!
Kar se pa tiče teh šol za frajtonarico, pa vsi pravijo da igrajo t.i. Miheličev sistem pet prstnega igranja. Čeprav se po mojem mnenju recimo šole Lesjak, Klavžar, Lupinc precej razlikujejo, če samo pogledamo prijeme.
Kolega se je dolgo časa učil pri znanem harmonikarju sicer učencu Tineta Lesjaka. Vse skupaj je trajalo cca. 2 leti in nikakor ni vidno napredoval ..., zato se je odločil, da zamenja mentorja in se napotil k Zlatku Mundi, ki pa je zahteval v veliki večini popolnoma drugačen način igranja, drugačno postavitev prstov, bolj polni prijemi oz. že v začetku je povedal, da on ne pokaže nekaj na pol, ampak natančno tako kot mora biti oz. tako kot skladbo igra tudi sam. Ta moj kolega je bil tako zmeden, da je po kakšnem pol letu vse skupaj pustil, ker se preprosto ni mogel navaditi drugačnega načina igranja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
Objavljeno: 06 Jul 2006 00:13 Naslov sporočila: |
|
|
Zupan je eden izmed tistih ki poučujejo klavirsko harmoniko.
Glede tvojega prijatelja pa se popolnoma strinjam saj sem se tudi sam prestavljal od enega učitelja k drugemu...
Glede tresenja pa sem to da se je vse začelo na frajtonerco slišal od drugih...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
| ogo
| Pridružen/-a: 02.12. 2011, 09:18 | Prispevkov: 1 | |
|
Objavljeno: 02 Dec 2011 09:25 Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Prosil bi za nasvet. Smo pred nakupom harmonike za sina starega 8 let. Zanima me sledeče: koliko naj bi bilo dodatnih gumbov eden ali trije? Bo tri uporabljal že sedaj ali pridejo bolj v poštev pozneje pri normalno veliki harmoniki?
Morda ve kdo še kontakt od izdelovalca harmonik fišer?
Hvala za odgovor! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
| janci81
| Pridružen/-a: 25.04. 2012, 09:03 | Prispevkov: 5 | |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|